Sisällön tarjoaa Blogger.

Hengitä nyt ystävä hyvä, eli rentoutumiskeinoja kiireiselle

Olen luonteeltani innostuja, innostaja ja ideoija – näen helposti ympärilläni mahdollisuuksia ja potentiaalia silloinkin, kun mahdollisuuksien ja potentiaalin kohde ei itse sitä osaa nähdä. Päähäni pälkähtää päivän aikana noin miljoona ja yksi ideaa, joista jälkikäteen ajateltuna suurin osa on pähkähulluja, osa ihan ookoo ja muutamat loistavia. Se on samalla aikaa mieletön lahja ja kirous, sillä haluaisin tehdä niin monia asioita yhtä aikaa, mutta ihmisen aika ja jaksaminen on rajallista.

Kuva: H&M

On tehnyt hyvää olla hiljaa, olen oppinut siitä paljon. Vaikka tekeminen on kivaa, välillä pitää vain olla. Yhdessä vaiheessa en tehnyt oikeastaan mitään hyödytöntä, sillä saunan lauteillakin ideoin uutta ja pläräsin läpi vaihtoehtoja, stressasin jotain mielettömän pientä yksityiskohtaa tai suunnittelin asioita kymmenen vuoden päähän. Ei näin.

Nyt olen kuitenkin oppinut hengähtämään ja pakotan itseni aina välillä ottamaan rennosti. Ehkä tähän on auttanut myös se, että Tukkis on jo 2,5-vuotias ja hän ei ole enää äidissä kiinni samalla tavoin kuin ennen – syöminen sujuu itse, nukkumaanmeno ei ole taistelua ja pikkumies herättää äidin vasta aamulla kiipeämällä viereen (maailman paras herätys by the way – ei ole ollut herätyskelloa ikävä). Rennon tyylin opettelu on silti vielä hieman hakusessa, ehkä, koska olen aina luokitellut itseni patalaiskoihin ihmisiin ja sen vuoksi ruoskinut itseäni tekemään enemmän ja enemmän. Vasta viime aikoina olen tajunnut, että teen oikeastaan aika paljon, mutta jätän tekemättä sellaisia asioita, jotka eivät ole minun arvoasteikossanni sillä hetkellä erityisen korkealla.

Jos siellä on muita, jotka eivät kykene tällä hetkellä rauhoittumaan, niin kokeilkaahan näitä vinkkejä.

# Meditaatio


Meditaatio on tutkitustikin tehokas tapa lieventää stressiä ja se myös kehittää aivoja, mikä on aika uskomaton ajatus – että hiljaisuudella, hengittymisellä ja keskittymisellä voi olla sellainen vaikutus! Meditoida voi vaikka missä, Youtuben avustuksella voi opetella tekniikkaa, mutta esimerkiksi Yogaia-sovelluksella pääset tunnille omalla kotisohvalla.

# ASMR-videot


Okei – näihin on hieman totuteltava, sillä aluksi olo on vähintäänkin kinky. MUTTA kun olen päässyt kaiken pervouden yli, nämä aivo-orgasmeja tuottavat Youtube-videot ovat oikeasti todella rentouttavia ja itse nukahdan tosi helposti näitä kuunnellen. Lämmin suositus.

Tässä suosikkini unille mentäessä... 

# Palleahengitys


Pitkään hengittäminen palleaan asti tepsii, jos stressirengas pingottaa vatsalaukkua, eikä päästä irti. Jos käyt niin kierroksilla, että pelkkä hengittäminen tuntuu haastavalta, kokeile joogaa. Itse kävin jokin aika sitten päivittäin kesken lounastunnin tekemässä lyhyen joogaharjoitteen työpaikan kuntosalilla – se 5 minuuttia teki todella hyvää paitsi mielelle, myös ruodolle ja sillä oli vaikutusta myös pitkällä tähtäimellä, vaikka harjoitteen aika olikin niin lyhyt.

# Tempase kunnon kännit


No olihan tuo nyt pakko laittaa otsikoon. Ehkä nyt ei ihan megasuperkännejä, mutta kyllä vain hyvä seura, pari lasia viiniä, hyvä ruoka ja kunnon läyrytuokio ihastuttavien tyttärien kanssa toimii aina ahdistukseen jos toiseenkin. Hän joka muuta väittää, valehtelee.

Onko teillä tehokkaita tapoja rentoutua? Vinkatkaa kommenttiboksissa!


Ps. Ihanaa olla täällä taas – jatkan bloggaamista epäsäännöllisen säännöllisesti, sillä en uskalla luvata mitään, mutta ainakin nyt näin toistaiseksi. Eihän näin kivaa harrastusta VOI lopettaa. Lisäksi teiltä on tullut niin mahtavia viestejä ja blogini yhteisöllisyys on muutenkin äärettömän tärkeä henkireikä. Kiitti tyypit siitä <3.

2 kommenttia

  1. Naurahdin ihan ääneen kohdalle 4 :D Ja hei huippua, että bloggaat edelleen!! Tuhat peukkua sille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D No olihan se nyt pakko laittaa, en voinut vastustaa kiusausta! Kiitos peukuista <3. Blogi päivittyy hiljaisemmin kuin ennen, mutta päivittyy kuitenkin.

      <3

      Poista