Sisällön tarjoaa Blogger.

Haluatko kuntoon nopeasti? Kokeile Kaylan treeniä!

Kayla Itsinesin tiukat, mutta nopeat treenit ovat kuuluneet omaan liikuntapakkiini vaihtelevalla aikataululla jo jonkin aikaa, ja annan sille täydet suositukset. Olen hehkuttanut daamia jo aikaisemminkin täällä blogin puolella, mutta näin tammikuun kunniaksi halusin jakaa treenivinkin teille uudestaan, sillä uusia lukijoita on liittynyt joukkoon ja edellisestä postauksesta on vierähtänyt jo melkein kaksi vuotta.



Kayla Itsines on australialainen liikuntaguru, jonka alle puolen tunnin tehokkaat ja kotona tehtävät treenit ovat nostattaneet melkoista suosiota maailmalla. Treenit ovat rankkoja (ainakin meikäläiselle), mutta niillä saa myös nopeasti tuloksia, minkä lisäksi aikaa hikoiluun kuluu vain vähän ja ohjelman voi toteuttaa missä ja milloin vain.

Käytännössä kovia treenejä vedetään 2–3 viikossa ja ne kestävät vain noin 25 minuuttia. Välipäivinä liikuntasuoritukseksi riittää esimerkiksi kävely ja levollekin on jätetty tilaa. Ostin aikoinaan myös Kaylan ruokavalion, mutta se jäi kokeilematta kunnolla, sillä en halua syödä liian rajoitetusti ja muutoksia näkyy silti, kun nipistän hiilihydraateista ja syön puhdasta, laadukasta ruokaa riittävästi.




Kuten muutkin kuntoilugurut, myös Kayla on saanut osakseen kritiikkiä, mutta itse olen ollut ohjelmaan varsin tyytyväinen. Koskaan en ole vielä päässyt 12 viikon loppuun asti (koska laiskuus), mutta ehkä tänä vuonna? :D Varoituksena, että alkupään treenit ovat melkoista huhkimista ja itse jouduin ainakin tsemppaamaan pyllyäni melkoisesti, että jaksoin vetää ne kunnialla loppuun (tosin mun kuntonikin saattaa olla hiukkasen, noh, EI NIIN HYVÄ JUST NYT).

Lisäksi voin lohduttaa, että vaikka se kuuluisa eka kerta tuntuu kuoleman ja äkkikuoleman risteytykseltä, niin kunto nousee todella nopeasti. Treenasin Kaylan ohjelmalla kuukauden ja aloitin sen jälkeen ohjelman alusta, eivätkä alkupään treenit olleet enää lähellekään niin raskaita kuin aluksi – selvää edistystä oli siis tapahtunut. Lisäksi näin jo muutoksia kropassakin, vaikka treeniä oli takana vain muutama hassu viikko.





Kaylan ohjelmaa voi kokeilla ilmaiseksi täällä. Jatko on maksullinen, mutta mielestäni nuo treenit eivät muutaman viikon aikana muutu kovinkaan paljon – ilmaisohjelmalla voi siis vetää hyvin vaikka kuukauden putkeen.

Onko teillä hihassanne mahtavia treenivinkkejä? Laittakaahan ne jakoon!

Sinua voisi kiinnostaa myös:


2 kommenttia

  1. Uijui, tämä houkuttaa jo nyt, kun ajattelee aikaa sitten joskus synnytyksen ja imetyksen jälkeen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää on kyllä mahtavia, mutta myös tosi raskaita! :D Ihanaa, että teille tulee vaavi :).

      Poista